Heile 13 kunstnarar er i sving i Hosanger denne dagen!

Ein kan oppleva fleire timar lange performancar, relasjonell kunst og utstillingar, innandørs og utandørs. Alt er gratis og fritt tilgjengeleg for publikum.

Det fyldige kunstprogrammet er gjort mogeleg gjennom eit godt samarbeid mellom Håsong, Osterøy kunstlag og Performance Art Bergen.

Performance

Bilde av Kurt Johannessen. Fotograf: Thor Brødreskift

Kurt Johannessen

Foto: Thor Brødreskift

Kurt Johannessen (f.1960) arbeider med performance, bøker, video, teikning, grafikk og installasjon. Han vist eigne performancar i Europa, Asia og Amerika sidan tidleg på 1980-talet. Performancane  har ofte eit poetisk og minimalistisk uttrykk. Han har hatt utstillingar fleire steder i Noreg, blant anna Bergen Kunstmuseum og Kunstnernes Hus (2007) og i Kunstnerforbundet (2016).

Han gir ut artists books på eige forlag. Bøkene er tekstrelatert eller har visuelle kvalitetar. Tekstarbeida er ofte korte, visuelle, poetiske, og til tider humoristiske fortellingar. Han har produsert over 130 bøker. Sidan 2013 har mange av bøkene hans (_Om-noko_) vore grunnlag for ein serie performanceforedrag. Desse bøkene ligg i kryssingspunktet filosofi/bildekunst/poesi/vitskap.

Bilde frå performance av Bjørn Venø, Fotograf: Rugumayo Amundsen Photography, ved Sogn og Fjordane Kunstmuseum

Bjørn Venø

Foto: Rugumayo Amundsen Photography

Venø er busett og arbeider på Venøy i Stad kommune. Han har stilt ut og utført performancekunst i Kina, USA, England, Frankrike, Italia, Norge og Sverige. Det å mislykkast, identitet, kjønn og metafysikk vert utforska ved å bruka fri assosiasjon, intuisjon og eigenskapane til narren.

Som kunstnar jobbar han med foto, video, performancekunst, skriving, teikning og musikk. Han har master i fotografi frå Royal College of Art i London, og har hatt soloutstiling ved Sogn og Fjordane Kunstmuseum i Førde. Arbeida hans er i museumsarkiv ved Norton Museum of Art i USA og Museum Palazzo Riso i Italia.

Foto frå performance av Anette Friedrich Johannessen

Anette Friedrich Johannessen

Foto: Ulf Rugumayo Amundsen

Friedrich Johannessen er ein tverrfagleg kunstnar som arbeider med performance, video, tekst og installasjon. Ho har ein BFA frå Camberwell College of Arts, London, og har delteke i fleire festivalar og utstillingar nasjonalt og internasjonalt, både solo og i samarbeid med andre.

Ho er styreleiar og kunstnerisk leiar for Performance Art Bergen, og er medarrangør av Open Session, som er gruppe-performancar i offentleg rom. Ho har dessutan kuratert og vore medarrangør av fleire performance-arrangement og festivalar.

Bilete av Robert Carter med skyggehue liggjande på ryggen på eit golv. Ved hovudet hans ligg eit stort ark med tekst og pilar på.

Robert Carter

Foto: Benjamin Barda

Robert Carter er ein kunstnar og forfattar frå Manchester som bur i Oslo. Han tok master ved Bergen Kunstakademi i 2020 med «Notes on Dad», ein kortfilm som skildra han og systera då dei reingjorde leilegheita til faren.

I 2022 gav han ut «Dental Advice Bureau», ein 'lockdown'-journal beståande av kreativ sakprosa frå sju kunstnarar. Nylege separatutstillingar inkluderer «Happy Man» (Isotop, Bergen) og «Baked Painting» (home alonE, Clermont-Ferrand). Han var assosiert kunstnar ved Liverpool Biennalen frå 2016-18, og var ein del av School of the Damned frå 2015-16, ein gratis, alternativ kunstskule i London.

For PAB Lokal Håsong, presenterer Carter ei spoken word-framføring inspirert av dei plastblomane han oppdaga då han nyleg vitja grava til bestefar sin. «Plastic Flowers» rører seg gjennom tema som lengsle, død og plast, ved å ta opp mange ulike emne, som designet på loka til eingongskaffikoppar og svekkinga av jordsmonnet.

Bilete frå performance av Ingeborg Blom Andersskog

Ingeborg Blom Andersskog

Foto: Jon Marius Nilsson

Blom Andersskog jobbar med performance, installasjon og tekst. Kroppens rørsle i møte med materialet er viktig i utviklinga av nye arbeid, der hennar og materialets eigenskapar og avgrensingar fungerer som ei ramme.

Inspirert av filosofien Slow Art, brukar ho repetisjon og dannar reglar som styrer utviklinga av arbeidet. Desse kan fungera som rituale. Gjennom arbeida utforskar ho ulike måtar å forhalde seg til begrepet “tid”.

Ho fullførte ein master i kunst ved Kunst- og Designhøgskolen i Bergen i 2015, og har dei siste 9 åra arbeidd i Malmö i Sverige og i Norge. I tillegg til å vera aktuell på Håsong kunstfestival er ho aktuell med nye arbeid som skal visast ved Mäntta Art Festival i Finland, Galleri Christinegård i Bergen og Skien Kunstforening.

Bilete av Eva Ballo og Inga Skålnes sitjande på trappa framfor eit hus.

Eva Ballo og Inga Skålnes

Dette er to kunstnarar som jobbar saman som kunstnarduo. Dei begynte å samarbeide i studietida, og har jobba saman med prosjekt knytt til Jøa, Vega, Island og Stokkøya i løpet av dei siste fem åra. I samarbeidet er dei interesserte i å utforska lokale og historiske fenomen gjennom eit undrande og humoristisk blikk.

Ved å sanka og fordøya informasjon blir dei inspirerte til arbeid som knyter fortid og notid saman i eit ganske gjenkjenneleg format.

The Stitch Project

Med Marie Skeie og Kiyoshi Yamamoto

The Stitch project er eit internasjonalt kunstsamarbeid med fokus på dialog, kunnskapsformidling, politikk og handtverk, gjennom interaktiv deltaking mellom kunstnarar og publikum. Rundt ein 10 meter lang linduk full av broderi, inviterer dei publikum til å setja sitt merke på duken, og til å delta i samtalar rundt duken.

The Stitch Project er eit internasjonalt kunstprosjekt med kunstnarane Hilde Hauan, Kiyoshi Yamamoto, Marie Skeie, Omaya Salman og Britta Marakatt-Labba, og har sidan 2012 jobba med broderi, plantefarging, landskap og menneske i Norge, Sverige, Danmark, Island, Latvia, Ukraina og Palestina.

Utstillingar

Anne Knutsdatter Wille, Grethe Unstad og Brit Bøhme

Respectare

Respectare er eit samarbeidsprosjekt der kunstnarane tek utgangspunkt i det nære og i korleis dagleglivets omgjevnader verkar inn på visuelle valg og uttrykk. Ved å fokusere på detaljar ynskjer dei å få det trivielle til å bli det spesielle. I sum kan dette seiast å handla om respekt, det å være til stades i eige liv og eigne omgjevnader.

Ordet “respekt” kjem frå “spectare”, som betyr “å sjå”, eller “å skode framfor seg”. Sett saman med «re-», som er å repetera, å gjera om att, gjev det “respectare”. Det norske verbet “respektere”, direkte oversatt, betyr altså “å sjå om att” eller “å sjå ein gong til”.

Samarbeidet deira kan kallast kontrapunktisk, ved at dei er ulike stemmer i samspel med kvarandre. Begrepet kontrapunkt blir brukt innan musikken om tema og motiv som er sett opp mot kvarandre, samstundes, slik at det oppstår parallellar

Alle tre er biletkunstnarar med base i Bergen.

Simen Langeland

Simen Langeland er ein kunstnar som utforskar nære og mytologiske tema med måleri som medium. Han lagar hovudsakleg akvarellar som skildrar dette innhaldet. Produksjonen hans er todelt. Nokre måleri peikar mot bergensk folkeliv og byens ulike institusjonar. Dette innhaldet er til ein viss grad sjølvbiografisk. Han prøver å fange ei tidsånd som pregar hans generasjon i Bergen. Motiva er likevel ikkje naturalistiske, men har eit subjektivt preg der kunstnaren trekkjer inn referansar frå mytologi, religion og kultur. Bileta kan skildrast som gjenkjennelege, men med eit magisk, utforskande og subjektivt blikk på Bergen by.

Ein annan del av målariproduksjonen handlar meir om dikting kring mytologi og religiøse tema. Desse bileta fungerer som tankekart der kunstnarens referansar får fritt spelerom på lerretet. Måleria er primært akvarellar med innslag av blekkteikning. Det oppstår ein dynamikk mellom stilisert teikning og utflytande vassmåling.

Det er ei viss spenning mellom ulike og kontrastfylte teknikkar i Langelands måleri. Kunstnaren har tidlegare hatt utstillingar i Bergen og Oslo. Han har laga diverse veggmåleri i desse byane, og veggkunsten har ein metode som nærmar seg akvarell i uttrykket.

Simen Langeland er medlem av NBK og Tegnerforbundet.